Thumbs up til Adobe

Jeg brokkede mig tidligere over Dells amatøragtige købsproces, som var fyldt med fejl og ikke gav den information, man havde brug for. Men der skal også være plads til ros, så derfor vil jeg nu fremhæve Adobe for et alletiders tiltag.

Kunden i centrum

Jeg har købt nogle produkter fra Adobes website, hvilket gik ganske smertefrit. Jeg foretog mine valg ud fra nogle velstrukturerede informationer, indtastede mine oplysninger og vupti: Filerne klar til download. 20 minutter senere var jeg i gang med produkterne.

Imidlertid kommer der (som med mange nye programmer) en pop-up, første gang programmet bruges, om man ønsker at registrere sig. Jeg valgte ja, fordi jeg indtil videre kun havde haft gode oplevelser i forbindelse med mit køb. Registreringen gik hurtigt, og så var den ude af verden, tænkte jeg.

2 minutter efter min registrering modtager jeg så en mail fra Adobe med teksten:

“Your registration benefit is waiting.”

Jeg åbner mailen og ser, at Adobe giver mig en lille gave som tak for min registrering. Valget står mellem:

Alle tilbudene er attraktive, og jeg valgte fonten. Pointen er, at det er fedt at Adobe sætter kunden i centrum og ikke bare bruger registrering til at få så mange som muligt ind i kundedatabasen. En klassisk win-win og respekt for det.

Skriv en kommentar

  

  

  

Du kan bruge disse HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>